Bir kitabı okuyup bitirdiğiniz zaman, bunu yazan keşke çok yakın bir arkadaşım olsaydı da, canım her istediğinde telefonla arayıp konuşabilseydim diyorsanız, o kitap bence gerçekten iyidir.
Çünkü başyapıtlar, munferiden ve tek başlarına doğmazlar; onlar, ortak düşünmekle, insan topluluklarının birlikte düşünmesiyle geçen uzun yılların ürünüdür, böylece tekil sesin ardında kitlenin deneyimi bulunur.