İlişki içindeki her iki insanın öncelikle birbirine saygı duyması ve saygılı davranması temeldir. Saygının olması, sevgiyi, güveni ve hizmet bilincini getirir. O nedenle bu tür ilişkinin temelindeki değerler bütününe `saygı-sevgi kültürü` adını veriyorum. Saygı-sevgi kültüründe kişiler, saygı ve sevgilerini yaşatmak için birbirlerine güvenir ve `biz`e hizmet ederler. Korku kültürünün davranışa yansıması gaddarlık, sevgi kültürünün davranışa yansıması güven ve hizmettir.
Kim olduğumuzu başkalarını ötekileştirmeden tanımlamak mümkün değil mi?
...
İşte burada değerler konusu işin içine giriyor. Kişi için öncelik ne, hangi değeri yaşatarak ilişki kuracak? 'Kadın ve erkek' ilişkisi kurabilir, ama onun ötesinde olanaklar olduğunu fark edip 'insan insana' ilişki de kurabilir.
Seni diğerlerinden farksız yapmaya bütün gücüyle gece gündüz çalışan bir dünyada, kendin olarak kalabilmek, dünyanın en zor savaşını vermek demektir. Bu savaş bir başladı mı, artık hiç bitmez!...