İdam, toplumları eğitmek, şartlandırmak, suçtan uzaklaştırmak için kullanılabilir mi? “Size ders olsun! Aynı suçu işlerseniz, sizin de sonunuz giyotin olur!” demek ne kadar doğru, gerçekçi? Yoksa toplumların, insan hayatına olan saygısını giderek daha da azaltan, bu kanlı oyunu daha da sıradanlaştıran bir olay mı? Kitabı çok beğendim, okurken tüylerim diken diken oldu. Suçu işleyeni en ağır şekilde cezalandıranların, suçu işleyenden ne kadar farkı var? Cinayet işleyen birini, idam cezası ile giyotine gönderen hakimden ayıran nedir? Islah etmek, en azından bunu denemek varken neden ölüm? Bunlar, idamı savunan, idamı isteyen, ama bunun üzerine hiç düşünmemiş insanlar, toplumlar için paha biçilmez sorular, sorgulamalar...