Yine mükemmel bir Livaneli kitabı..
Mükemmel olmasının yanı sıra bana olumsuz gelen konular da olmadı değil tabii ki. Kitapta toplumsal örgüler o kadar güzel işlenmiş ki.. Güçlü olanın, güçsüz olanı ezmesi, gücü olanın, gücü olmayana kaf dağından bakması muazzam bir şekilde ele alınmış. Yazarın diğer kitaplarına nazaran çok akıcı olmasa da mutlaka okunması gereken bir kitap.. Livaneli'nin mükemmel bir kalemi var. Kalemini öyle bir profesyonellikle kullanıyor ki yaptığı betimlemeleri yaşıyorsunuz resmen, anlattığı yerleri görmenize gerek kalmadan ziyaret etmiş oluyorsunuz bir nevi.. Fakat Livaneli'nin müslümanlık konusundaki tavrı üzücü.. Bu inanca sahip olmayabilirsiniz ama cımbızlama yöntemiyle konuları çekiştirerek bir inancı kötü göstermeyi böyle bir yazara yakıştıramadım. Bir konuda katılabilirim sadece yazara, müslüman olduğunu söyleyen herkes güzel olmayabilir ama İslam güzeldir ve bu tartışılmaz bir konudur.. Huzursuzluk kitabında Zerdüştlüğü çok güzel anlatan bir yazardan aynı duruşu beklerdim ne yazık ki bu beklentimi karşılamadı..