Kötü şeyler oldu. Hafızamda yaralar açan kötü şeyler. İnsanın 'mutlaka unutmam gerekir' diye hafızasını zorlarken her an yeniden hatırlamak zorunda kaldığı kederli hatıralar.
Anlatmak yaşamaktan üç kat daha yorucu. Çünkü olanları anlatabilmek için yaşamak ve hatırlamak gerekiyor, her biri birbirinden ağır ve zahmetli. Güzel başlayan fakat acıyla biten hatıraları kim anlatmak ister ki?