Bayıla bayıla okuduğum, okumayı zamana yaydığım, keyfini çıkarttığım bir kitaptı. Kitabın konusu çok karekterle bir çok zamana yayılmış ve farklı bir coğrafyada geçen bir öykü. Endonezya’nın Hollanda sömürgesi olduğu yıllardan japon istilası sonrasında yaşanan Endonezya özgürlük savaşını da içine alan dört kız çocuğu doğurmuş güzelliği ile nam salmış bir fahişenin ölüp 21 yıl sonra tekrar dirilmesini anlatan ve ben burada anlattıkça uzayıp gidecek, bir anda kitabın tamamını anlatmaya başlayacağım karmaşık olayların yaşandığı; olayların olayları doğurduğu harika bir kitap okudum. Yüzyıllık yalnızlık tarzı kitapları sevenlere tavsiyemdir.