İnsan orta yaşa ulaştığında zamanla ilişkisi de önemli bir değişikliğe uğrar.İnsan gençken zamanı,kaç yılı geride bıraktığını düşünerek değerlendirir.Kaç yılı kaldığını düşünmeye başladığı andan itibaren de orta yaşa girmiş olur.
İNSAN,varolduğu günden bu yana sürekli olarak ,içinde yaşadığı dünyayı ve evreni tanımaya ve anlamaya çalışmış,ancak bu çabası içinde en az tanıyabildiği varlık yine kendisi olmuştur.