İnsanların kim oldukları sadece adlarından mı anlaşılır sanıyorsun?Bakışlarından,yürüyüşünden,görüntüsünden,kullandıkları ses tonundan tanırsın onları.Sen içeri adım attığın anda hem şana şöhrete alışkın hem de sana şöhrete metelik vermeyen bir ilim adamı olduğunu,yol sormaya hiç ihtiyaç duymadığını bildim.Adının başını söyler söylemez anladım kim olduğunu:Benim kulaklarım tek bir Nişaburlu Ömer bilir.
Ama dediğim gibi bütün acılar korkaktır, yaşama karşı duyulan aşırı arzu karşısında acı geriler;çünkü yaşama arzusu düşüncelerimizde var olan ölüm arzusundan çok daha güçlü şekilde bedenimizin her zerresinde mevcuttur.