5/10
·384 syf.··
2026 8. kitabı
Kolay okunan bir kitaptı. Puntosunun büyük oluşu okumamı hızlandırdı. Hızlı hızlı okuyup bitirdim. Beğendim mi? Normal bir kitaptı, okusam da olurdu okumasam da. Yıllar önce popüler olan bir seriydi. Almıştım ve yeni okuyabildim. Spoiler ile yorumumu yazacağım. Kitty Doe baş karakterimiz 17. yaş gününde sınava giriyor. Bun sınavdan alınan puan insanları I'den VII'ye kadar numaralar ile damganmasını sağlıyor. Kitty III numara ile damgalanınca hayatın yaşanmaz olacağına inanıyor ve sevgilisi Benjy'den ayrılmamak için geneleve gidiyor. Orada çalışmaya karar veriyor. Yaşanan gelişmeler sonrasında Başbakan peşine düşüyor ve çalışmak için çıktığı gece genelevde Başbakan Daxton Hart tarafından satın alınıyor. VII olması için başbakanla anlaşma yapıyor. VII numara sadece yönetici Hart'ların sahip olabileceği bir rütbeyken Kitty Doe bir sabah kendini suikasta uğramış ve ölümü gizlenmiş Lila Hart'ın bedeninde VII numara olarak uyanmış buluyor. Lila Hart ise yönetici aileden biri. Başbakanın yeğeni. Kitty, Lila olarak sürekli ölümle burun buruna kalıp hep hayatta kalmaya çalışıyor hem sevdiklerini korumaya çalışıyor hem de düzeni değiştirmeye çalışıyor. Lila Hart'ın başlattığı direniş hareketini Kitty Doe Lila'nın bedeninde gerçekleştirebilecek mi? Kitapta damgalama sistemine daha çok yer verilebilirdi ve daha güzel açıklanabilirdi. IV ve üstü rahat bir yaşam sürerken III kanalizasyon temizliğine gönderiliyor. I Başkayer'e gönderilirken VI üst düzey idare alanında görev alıyor. Zekaya göre damgalanıyorlar. Herkes eşit şartlara büyümüyor. Kitty ve Benjy 40 kişilik grup evinde büyümüş ve IV numara tek bir kişi, Nina tarafından büyütülmüş. Bunları daha detaylı okuyabilirdik. Tamam eşit olmayan sistem için savaşıyorsunuz ama portakal çaldığı için ya da hükümet aleyhinde konuştuğu
PiyonAimee Carter · Ephesus Yayınları · 20164,416 okunma
10/10
·368 syf.··
2026 8. kitabı
Çok keyif alarak okuduğum, güzel bir distopyaydı. SPOILER Kittyi tüm kitaplarda soğuk bulmustum ama bunda biraz daha iyiydi kesinlikle ayrıca benjy ile ayrılöalarının altı cok bos kslmıs keske yazar onceden sinyal verseydi biraz. VE TABII KI KNOXLA SAHNELERİNİ DAHA COK OKUMSK İSTERDİM ayrıca knoxa ne ara asık oldun kitty hsngi ara yani ve lilanın olumu... cok guzel bir karakterdi ama kitabı genel olarak begrndim tum seriyi 1 bucuk gunde bitirdim. Syrukleyiciydi
ŞahAimee Carter · Ephesus Yayınları · 20172,676 okunma
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
bittii
6/10
·368 syf.··
2026 4. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 03 Mart 2026 04:08
evett bir serinin daha sonuna geldik. neden bu kadar sevildiğini ve abartıldığını anlayamadığım bir seri oldu. tabii herkesin kendi fikri ama ben şahsen distopya türünü sevenlerin bu seriyi seveceği fikrine katılmıyorum, hatta bence tam tersi. bu türe yeni başlamış olan biri sever ama zaten daha önce bu türü okumuş birisine verebileceği yeni hiçbir şey yok bu serinin bence. yazarın üslubu vasat, betimlemeler yetersiz, karakterler çok yüzeysel yazılmış. mantık hatalarıyla dolu. ben bir kitabı okuduğumda genelde sanki film izlemişim gibi kafamda canlanır ama bu kitapta asla öyle olmadı. o evrene de adapte olamadım hiç. kafamda da her şey çok yüzeysel kaldı. şu maskeleme olayı başta hoşuma gitmişti ama sonra illallah ettirdi. yazar bunu kalkan olarak kullanıp karakterleri öldürüp öldürüp diriltiyor. çünkü aslında öldü sanılan kişi sadece bir dublör çıkıyor. spoiler 2.kitaptan sonra kitty’mize yeni sürüm yüklenmiş. artık önceki kadar sinir bozucu değil. buna çok sevindim. aldığım bir spoiler sayesinde benjy ile kitty’nin ayrılacağını ve kitty’nin 3.kitapta başka biriyle olacağını başından beri biliyordum. ama kiminle olacağını bilmiyordum, tabii 2.kitapta belli ettiler. bu kadar geç olacağını da tahmin etmemiştim. kitap sonu anca. o da sadece imayla. seri boyu kız ne yaptıysa benjy için yaptı resmen. hayır benjy’i öldürmeyin, hayır başkayer’e götürmeyin. sonra da anladık ki sadece maziye tutunuyorlarmış?? falan filan. tamam ben de ayrılmalarını istedim de çok saçmaydı. baştan biraz sinyal çakılsaydı bari. sürekli benjy benjy diye ölüp biten kız bir anda başkalarının knox seni istiyor knox seni seviyor demesiyle bir anda knox’tan hoşlanmaya başladı, kendine itiraf edemeden knox’un öldüğünü sandı. sonra yavaş yavaş kabullendi, çat diye benjy ile ayrıldılar, sonra
ŞahAimee Carter · Ephesus Yayınları · 20172,676 okunma
Kitap incelemesi
5/10
·384 syf.··
2026 3. kitabı
·
10 günde okudu
·
Okunma: 27 Şubat 2026 04:47
serimizin ikinci kitabını az önce bitirdim. ilk kitaptan sonra yazarın dilinde iyileşme olabileceğini ümit etsem de maalesef yine üslup konusunda yazarın sınıfta kaldığını düşünüyorum. kitabın içine asla girdiğimi hissedemiyorum, hep bir okuyucuyum. her şey oldu bittiye geliyor gibi. duygular bana hiç geçmiyor. şu ana kadar sevdiğim tek bir karakter var, o da knox. spoilerli inceleme!! kitty karakteri resmen beni kitaptan soğuttu. her şeye muhalefet olma çabası o kadar sinir bozucu ki. başından beri herkes onu bir şeylere ikna etmek için kırk takla attı. inat ki ne inat. scotia isimli karaceketliler üyesi bir karakterimiz diyor ki milyonlarca kişinin canındansa bir kişinin hayatını feda etmeliydim. ee doğru olan da budur. ama kitty’miz muhalefet etmeden durur mu? tabii ki hayır. onun da tek bir hayatı vardı diyor. isyan istiyor, özgürlük istiyor ama kimse ölmesin istiyor. o kişi o kadar insanın elindeki tek umudu da alacak olsa bile. hem ayranım dökülmesin hem yoğurdum ekşimesin. oldu! ayrıca kusura bakma da sen daha iki gündür tanıdığın birine tüm isyanı ifşa etmeden önce düşünecektin onu. dua et scotia duydu da noelle başkalarına yetiştirmeden engel oldu. ama yok. kitty haklı. kitty hep haklı… knox’a gidiyor ve soruyor: işgalin başarılı olması için beni ve benjy’i öldürmen gerekse yapar mıydın? sorduğu soruya bak. milyonlarca kişinin özgürlüğü söz konusu. seni ve benjy’i neden feda etmesin? hele o benjy. serinin başından beri kitty kaç defa benjy ile tehdit edildi sayamadım. kurtulsak fena olmazdı o elemandan artık. kitty’nin yakında “bir solucan olsam yine de beni sever miydin” diye soracak olmasından korkuyorum. hep saçma sapan sorular soruyor. hannah kızı kurtarıyor, kitty’mizin mercer gelmeden oradan kaçması gerekiyor, yoksa hayatı tehlikeye girecek.
VezirAimee Carter · Ephesus Yayınları · 20163,044 okunma
kitap incelemesii
6/10
·384 syf.··
2026 2. kitabı
·
12 günde okudu
·
Okunma: 17 Şubat 2026 04:30
evett yine gece yarısı bitirdiğim bir kitap. güzel bir başlangıç kitabıydı bence. kitabın konusunu beğendim, alışılmışın dışındaydı biraz. yazarın üslubu çok basitti sadece ama bu kitaptan önce üslup ve özellikle de konu bakımından yoğun bir kitap okumuş olduğumdan bu benim işime bile geldi açıkçası. ama karakterler çok yüzeysel yazılmış. başkarakterden tut yan karakterlere kadar. yazarın basit üslubundan da kaynaklı bu tabii. umarım diğer kitaplarda bu durum düzelir. kitap üslup bakımından yetersiz olduğundan kitabı kurtaran şeyin ilgi çekici konusu olduğunu düşünüyorum. *hafif ölçekte spoilerr!* bu arada kitty’nin benjy’den bir an önce ayrılmasını talep ediyorum çünkü onlardan gına geldi bana. şu benjy’nin hiçbir işe yaradığı yok, sadece kötü karakterlerimizin kitty’i tehdit ederek bir şeyler yapmaya zorlaması için ismini andıkları bir eleman. yok öldürürüz, yok başkayer’e götürürüz. ay artık ne yapıyorsanız yapın bu elemandan kurtarın bizi. kitty’nin de haberi yok ama acil kurtulması lazım bu arkadaştan. yoksa kitap sonuna kadar kitty’nin her sayfa başı sürekli başı belada olan benjy ile tehdit edilmesini okuyacağız.
Duygu ve Düşünce
PiyonAimee Carter · Ephesus Yayınları · 20164,416 okunma
Puan vermedi·368 syf.··
2018 28. kitabı
·
1 saatte okudu
·
Okunma: 16 Mart 2018 00:00
Distopya üçlemesinin son kitabı olan #sah bitmiş bulunmakta. Ephesus Yayınları sağolsun üç günde biten üçleme yapmış, yapmış ve olmuş. @okumacemberiolusturalim etkinliğimin sekizinci kitabıda tamamlanmış oldu. ...Bazen şah'ı almak için veziri feda etmen gerekir... ...Son hamlede ölür ya da kazanırsın... ...Zafer senin olabilir, eğer kim olduğunu keşfedersen... Son sürat ilerleyen bir kitaptı. Seri hiç hız kaybetmedi üç kitapta da. Distopyaların en sevdiğim taraflarından biri aklımla oynaması. Doğaüstü olaylar yeterince akıl karıştırıcı olabiliyor ama bu üçlemenin karakterleri aklımla oynadı. Kitty kendine sunulan zoraki hayatı yaşıyor derken değişen şartlar sayesinde isteğiyle kalıyor. Kitty artık tartışmasız isyanın yüzü. Ne onu korumaya çalışan Knox, Benjy, Greyson ne de kullanmaya çalışan Daxton değiştiremiyor bu durumu. Ölümler, yıkımlar, bombalar ve işi bitiren itiraflar. Yalnız bir ara "ölemedi bir türlü ölmüyor bu adam yaaa" diye dellendiğimi bende itiraf ediyorum. Kısacası üçlemeyi sevdim, distopya seviyorsanız deneyin derim. Keyifli okumalarınız olsun...
ŞahAimee Carter · Ephesus Yayınları · 20172,676 okunma