Ölüme hiç bu kadar yakın hissetmemiştim kendimi. Sevdiklerimi düşündüm, kim bilir ne kadar ağlayacaklardı ardımdan? Kim bilir ne kadar özleyeceklerdi beni? Sonra bir şimşek çaktı, yağmurun şiddeti giderek arttı, içime derin bir hüzün çöktü.
Umarım bir kez daha görüşebiliriz. Daha mutlu günlerde, eğer böyle günler olacaksa..
- Sanırım yolda kayboldular.
- Kimler?
- Mutlu günler.
José Saramago