Ah, ben ne için böyleyim? Ne olurdu ben de onlar ve herkes gibi bu hayattan zevk alacak his ve kabiliyette olsaydım da onlar gibi bu sefalet içinde kayıtsız ve gönül rahatlığıyla yaşayabilseydim… Onlar gibi bu dedikodularla, bu konularla, bu oyunlarla yetinebilseydim… Ve ruhum bu azap duyduğu elzem ihtiyaçlarla beni harap ve helak etmeseydi… İçinde yaşayacağım hayat için büyütülmüş olsaydım…
Sayfa 18 - Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları·Kitabı okudu
Ya nelerini ve hangilerini beğeneyim yarabbim? Beğenecek neleri var? Hayatları mı, zevkleri mi? Erkeği kadını, ihtiyarı genci yalnız dedikoduyla, boğazlarıyla memnun ve mesut olabilen, her türlü zevkten, güzellikten mahrum yaşaya yaşaya pıhtılaşmış olan bu hayat bana o kadar iğrenç geliyor ki…
Sayfa 16 - Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları·Kitabı okudu