Anne babanın ölümüyle insanın doğduğu toprak da yok oluyor belki, belki de tüm coğrafya bataklığın içinde kayboluyor. Sadece artık anne babası olmayanlar kendi isteğiyle yuvaya dönüyor.
Annelerimizin bizi hiçbir zaman gerçekte olduğumuz gibi görmediğini düşünürüz. Annelerimiz bizi hiç dikkate almamıştır. Bizi hiç tanımamıştır. Bazen onlar için her şeyin bizden daha önemli olduğunu düşünürüz. Her komşu daha önemliydi; her aile kutlaması, başkalarının bizim hakkımızdaki her izlenimi.