Sonucunun ölüm olacağını bildiğimiz bir hayatta, bir şeylere sahip olabilmek için durmadan çabalıyoruz. Oysaki biz çıkıp gideceğiz ve o sahip olduklarımızın hepsi geride kalacak bunu da çok iyi biliyoruz. Ama yine de her şeyi elde etmek istiyoruz. Bütün eksikliklerimize karşı savunuyoruz kendimizi. Belki de savunmak için yaratılmışızdır. Pekala. Madem hepimiz sonucu öyle ya da böyle hüsranla sonuçlanacak bir hayat için savunma içerisindeysek, bize bu savaşı açan kim? Bizden başka kimse değil. Çünkü her zaman daha fazlasını istiyoruz. Her zaman daha fazlasını isteyen tarafımıza kulak verip ellerimizde olanı yok sayıyoruz. Oysa farkında değiliz ki elimizde olan bu yolun başından beri yanımızda olanlardır.