📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Tarihimizin son 200 yıllık dönemi, sadece toplumsal çalkantıların tarihi olmayıp aynı zamanda gençliğin kimlik arayışının da tarihidir. Osmanlı'nın son dönemlerinde gençlikle ilgili başlayan şikayet ve serzenişler her geçen gün dozajını artırarak devam etmektedir.
Korku-Gerilim türü kitaplar çok okumam en son okuduğum üzerine şu an birkaç yıl geçmiştir bilmiyorum. Şimdi ise yeni bir kitap ekibimizle üzerine tartışacağımız ve seçilen bu kitap üzerine biraz kendi değerlendimelerim...
Kitap bittikten sonra incelemelerini okudum. Çok iç açıcı değildi pek şaşırmadım ama bazı eleştirilere kendimce pek katılamadım. Ben yazarla ilk defa bu kitabı ile tanıştım. Kitap sürükleyiciydi ve okurken "devamında ne olacak ki?" merakı vardı. Bir de başlıklar kişi isimleri ile kesik kesik; karakter iç çatışması, iç diyaloğu ve onun olay örgüsü merkezinde anlatılması ve birçok bölüm sonunda yeni küçük şaşırmalar ya da sürpriz bir ters köşenin ortaya çıkması esas sürükleyen yanıydı bana göre.
Ters köşe için de çok eleştiri okudum incelemeler arasında. Belki ben yazarı ilk defa okuduğum için, belki ilk defa bu kitabı ile başladığımdan diye düşünüyorum ki beni meraklandıran ve ters köşeleri genelde okurken şaşırtan yöndeydi. Hem türü hem içeriği beraberinde birçok olay örgüsü, ânlar, iç çatışmalar ve kişiler okurken aynı zamanda onlara kendi zihnimizde psikolojik tahlil yapmaya imkân veriyor. Bu da okurken farklı bir hissiyat, okuma zevki veriyor diyeyim aslında bana göre.
Ancak esas yoğun eleştirilerin geldiği bir diğer noktaya gelecek olursak evet konusu okurken fazla rahatsız ediciydi. Aslında bu beni inceleme paylaşıp paylaşmama noktasında da düşündürdü, çekindirdi ama bir okuma ekseninde çıkarımlarımı yazmak istiyorum yine de ki okuyacak ve incelemeyi okuyacak kitle olursa da burası kitabın hassas konu bağlamı diyebiliriz okumadan önce de bilgilenme açısından. Pedofili merkezli bir konu ekseni var. Bu bazı filmlerde ya da dizilerde rastladığımız türden senaryolar. Ancak iş senaryo boyutundan çıkıp gerçek hayatla bağdaşınca ki kitaptan hem