Kitapların zihinde değil, bedende yer edindiği fikrine sık sık kapılırım...Önceden okumuş olduğum kitapları hatırlayamıyorum ancak üzerimdeki etkileri bâki.
“…Anlayış beraberinde acıyı da getirir. Kitaplar, kısıtlı deneyimlerimizle hiç görmediğimiz bir dünyanın barındırdığı acılarla çevrelenmiştir. Bir başka deyişle, eskiden farkında olmadığımız ıstıraplarla karşı karşıya kalırız. Bir başkasının kederini derinden hissederken sadece kendi başarımız ve mutluluğumuzun peşinden koşmak zorlaşır.”