"İnsan her şeyi bilip tanısa;fakat Rabbini tanımasa,o hiç bir şeyi bilmemiş,tanımamış gibidir.O dünyanın her türlü nimet ve imkanını elde etse; fakat Allah sevgisini,O'nu özlemeyi ve onunla dostluğu elde etmemiş olsa,o hiçbir nimete,hiçbir göz aydınlığına sahip olmamış demektir.Aksine kalp bunlardan boş olunca,sahip olunan diğer nimet ve imkanlar kesinlikle ızdırap kaynağı olur."