İnsan kendine hakim olmanın paha biçilemez bir değer olduğunu zamanla öğrenecektir. Hayattan ne istediğimiz,ne olacağımız,hayatta oynayacağımız rol kendine hakim olmaya bağlıdır. Insanlardan beklediğimiz ve insanlara vereceğimiz değer sabırdan geçiyor.
..."bir felakete huzur ve soğukkanlılıkla tahammül edenlerin manzarası,o felaket için ağlayıp çırpınanların manzarasından çok daha korkunç ve ezicidir.
kuru ve sabit gözlerin arkasında nasıl bir ateşin yandığı;yavaşça kalkıp inen göğsün içinde nelerin kaynadığı bilinmediği için,insan sürekli bir ürkeklik ve tereddüt içinde üzülür..