Beria Arslan

İmanda yükselmeyi, göğe yükselen bir uçağa benzetirim. Nasıl ki uçak semaya yükseldikçe dünya küçülür, ayrıntılar silikleşir; insan da imanla yükseldikçe dünyanın ihtişamı gözünde küçülür, faniliği belirginleşir. Ve nasıl ki uçak alçaldıkça yeryüzü yeniden büyür, bütün haşmetiyle göze çarpar ve cezbederse; insan da imanda alçaldıkça dünyayı gözünde büyütmeye, ona olduğundan fazla kıymet vermeye başlar. ~Beria ARSLAN~
Reklam
Unutmamalıdır ki, terbiyenin bir rolü düşmüşü kurtarmak ise, diğer bir rolü de henüz düşmemişi korumaktır. Bu bakımdan da okullarımızın ne yazık ki ne kadar geri ve zavallı bir vaziyette olduğunu söylemek zorundayım.
Kibarlıkta aşırılık ise, genellikle mayadaki kabalığı örtmek için bir maskedir. Kötü mayalı bir insandaki terbiye ve kibarlık sırf bir ciladır. V e cam üzerindeki boya gibidir. Kabukta kalır. Mayaya ve öze asla işlemez. V e gerçek anlamıyla iyi insan, terbiye kumaşından dikilmiş süslü bir elbise değil, iç yüzü ve hamurunun mayası ile insandır. Kısacası terbiye sadece huyların kötüsünü perdeler. V e kişinin iç yüzünü değiştirmez. “Zerdüz palan vursan da eşek, yine eşektir. ” (Altın semer vursan da eşek, yine eşektir) Şeyh Sadi’nin dediği gibi “Kurt yavrusu insanlarla birlikte büyümüş olsa bile yine kurt olur.
Gönül ister ki, okullarımız, ilkinden yükseköğrenimin sonuna kadar, derece derece gençlere öğrenme ve yetişme yolunda güvenle yürümenin yolunu öğretsin; çalışıp başarılı olmanın sırrını göstersin. Okul, bilgi üreten bir fabrika halinde çalışmasın ve gençlerin yalnız zekâları üzerinde kalmasın, iradeleri üzerinde de dursun ve onların ruh terbiyelerini yapsın. Çünkü insanın kıymet ve kuvveti, bilgisinin genişliğinde olmaktan çok, benliğine sahip ve iradesine hâkim olabilmesinde; iyi huylarında ve ruh terbiyesindedir. İrade ve ruh terbiyesi ise, ayrı bir iştir. Bu, ders ve kitap okuyup ezberlemekle elde edilmez. Bununla beraber, herkes biliyor ki, haddini aşan sınıf mevcudu ile dolup taşan okullarımızın hiç üzerinde durmadığı işlerden biri budur.
Sizler unutmuş olan Tanrılarsınız... belleğini yitirmiş Tanrılarsınız."