Beril

Ufak tefek spoiler içeriyor olabilir
9/10
·648 syf.··
Beğendi
·
2026 5. kitabı
·
27 günde okudu
·
Okunma: 28 Mayıs 2026 04:07
Evet, ülkeyi, hatta dünyayı kurtardık. Şimdi ne yapacağız? Şeklinde başlayan kitabımız, yeni bir krallık düzeni kurmaya çalışan karakterlerimiz ve tabii ki bu krallığı ellerinden almak isteyen diğer güçlü karakterlerin ülkeyi kuşatmasıyla hem içeride hem dışarıda denge ve düzeni sağlama çabasını anlatmayla başlıyordu. Politik oyunlar, bazı ihanetler, doğru olan, yapılması gereken nedir ve doğru şey için yapılan yanlış yanlış mıdır çatışmaları.. İkinci kitaba malum kişinin yasını tutarak başladım ve bu bir süre devam etti maalesef, diğer karakterlerin de ondan bolca bahsettiklerini görmek biraz olsun iç rahatlatıcıydı. O olmadan bu kitaplar nasıl okunacak, keyif alabilecek miyim endişem vardı. Hala geri dönecek hissiyatını taşıyordum hatta, sonra bu düşüncemden vazgeçtim. Başlarda biraz yavaş aktı. Yine de sıkıldığımı söyleyemem. Kitap bir şekilde okutuyor, merak ettiriyor kendini. Yaklaşık son 200 sayfayı ise soluksuz okudum. Önceki kitapta da bu kitapta da kaç kez ters köşe oldum bilmiyorum ama normalde çok sık yaşamadığım bu hissi seviyorum. Karakterlerin iç tahlillerini, iç hesaplaşmalarını fazlaca gördüğümüz bir kitaptı. Bazı karakterlere daha çok odaklanmıştı, diğer bazı sevdiğim karakterlerin de düşüncelerini daha çok görmek isterdim. Dockson ve Ham gibi. Breeze'inkileri görmeyi sevdim. Ellend'ın dürüst ve idealist karakterini ve kim ne derse desin bunu bozmayışını şahsen çok sevdim. Keşke her lider böyle olsa. "İyi adamlar berbat bir kral olabilir" "Ama kötü adamlar iyi bir kral olamaz" Karakterlerin adım adım gelişimini bu kitapta da çok beğendim. Olayların ilerleyişi güzeldi, tatmin etti. Vin'in düşüncelerine bir yere kadar o kadar sinirlendim ki.. Anlatamam.. Tindwyl'a başta ön yargılıydım ama sonra çok sevdiğim bir karakter haline
Sissoylu - KuşatmaBrandon Sanderson · Akılçelen Kitaplar · 20151,161 okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Spoiler var!
10/10
·668 syf.··
Beğendi
·
2026 4. kitabı
·
18 günde okudu
·
Okunma: 28 Nisan 2026 01:25
İki sorum var; bu kitap ne böyle ve ben neden daha önce duyup okumadım!.. Fantastik türünü seviyorsanız kesinlikle okumalısınız! Daha ilk sayfalardan itibaren beni aldı ve evreninin içine dahil etti. Ben resmen orada yaşamaya başladım. Bu metal sistemi biraz kafa karıştırabilecek bir şeydi fakat zaten baş karakter de yeni yeni öğrendiği için onunla birlikte en detayıyla her şeyi anlayabiliyoruz. Başlarda birkaç kez en arka sayfadaki yere baktım ama sonrasında gerek bile duymadım. Her bir karakter o kadar ince ince işlenmiş ki.. Hepsiyle de bağ kurabildim. Hepsini de çok sevdim... Karakter gelişimleri muazzamdı. Olayların işlenişi, birbirine bağlanışı muazzamdı. Ve tutarsız olabilecek bir şey de göremedim. Her şey evrenin kuralına uygundu. Tempo sürekli yüksekti. Merak unsuru çok yerindeydi. Sonraki adımda ne olacağını hemen hemen hiç tahmin edemedim. Ters köşe olduğum anlar da oldu. Güldüğüm, üzüldüğüm... Uzun zamandır okuduğum kitapları o kadar sevmemiştim ki kendimde sorun görmeye başlıyordum artık. Bu kitap ilaç gibi geldi bana. Bir fantastik kitaptan bekleyebileceğim her şeye sahipti. Yalnız bir iki şey aklıma takıldı; ~SPOILER~ Öncelikle.. malum kişinin sonda ölmesini hiç beklemiyordum ve şart mıydı diye düşünüp duruyorum. Neden ölmesi veya öldü gibi görünmesi gerektiği gayet güzel anlatılmış fakat o olmadan seri nasıl devam edecek.. Bu kadar keyif alabilecek miyim bilemiyorum. Sishortlağı vücudunun tamamını değil de bir kısmını yeyip de yerine geçseydi olmaz mıydı, bir parmağını mesela... Ya da başka bir yol olsaydı... Ağlattı beni. Marsh'ın yaşadığı şey ise.. Çok fedakarcaydı. Yine de böyle bir değişim yaşamasına üzüldüm. Eski haline de dönmesi mümkün değil sanırım. Lord hükümdar neden ne yaparsan yap ölmüyordu onu da tam olarak anlayamadım. Yani, ne
Sissoylu - Son İmparatorlukBrandon Sanderson · Akılçelen Kitaplar · 20141,882 okunma
Bu seriyle alakalı sabrımın son incelemesi
4/10
·392 syf.··
2026 3. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 09 Nisan 2026 11:13
Kitaba okuyayım da hızlıca bitsin şeklinde başlamıştım ama özellikle yarısından sonra okuma isteğim kaçtı. Kendimi zorlayarak bitirdim diyebilirim. Aslında yazım tarzı olsun, olaylar olsun, bu kitap birincisinden bir tık daha iyiydi diyebilirim. İlk defa bir karaktere kanım ısındı, Daniel. Diğer karakterleri okurken nedense duyguları pek hissedemiyorum, bana geçmiyor, böyle iki boyutlu karakterler gibi geliyor.. Derinliksiz, yüzeysel. Daniel karakteri iyiydi ama, beğendim. Güçleriyle alakalı az da olsa birkaç şey görebildik. Daha çok şey görmeyi tercih ederdim. Yani güpgüzel bir konu var, ordularla savaşa gidiliyor. Şu diğer büyücülerin neler yapabildiğini antrenmanlarında görseydik ya biraz. Yerkırıcıların, sugüdücülerin, ateşgüdücülerin, hepsinin potansiyelini ve gücünün nerelere uzandığını görmek istiyordum. Birbirleriyle savaşsınlar, biraz etkilenelim. Ama yazar öyle bir yazmış ki... Romantizmle alakalı her şeyi en detayına inerek, diğer yerleri, asıl merak ettiğim noktaları iyi geçti falan deyip geçiştirmiş resmen.. Keşke tam tersi olsaydı, veya dengeli olsaydı. Biri saldırıyor mesela, kimse anında gücünü kullanmıyor, kullanması için illaki biraz zaman geçiyor. O da garip geldi. Siyah alay sanırım beş kişiden oluşuyordu. Başka birini göremedik çünkü kitap boyunca. En saçma sapan yerlerde karakterlerin kahkaha atması çok saçmaydı. Biraz Larelle ilgili de konuşmak istiyorum. Bence hak ediyor. Larel karakteri ilk kitapta ilk defa göründüğünde bana siyahlar içinde soğuk mesafeli ve güçlü biri gibi gelmişti ve çok hoşuma gitmişti. Çocukluğundan beri eğitim alan bir büyücü kendisi, yani yıllardır. Abi bu kız neden ilk kitaptan beri sadece hizmetçilik yapıyor. Vhallayla ne ara can ciğer kuzu sarması oldukları ayrı bir konu, tamam arkadaş olmuş olabilirler bir
Ateş DüşüyorElise Kova · Yabancı · 20183,234 okunma
Hava Uyanıyor eleştirisi
3/10
·344 syf.··
2026 2. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 22 Mart 2026 18:11
Bir süredir bir alışkanlığım var. Kitapları satın almadan önce kütüphaneden okuyorum ki beğenmezsem aldığıma pişman olmayayım. Bu ekonomide gerekli de bir durum bence. Böylelikle bu serinin ilk iki kitabını ödünç aldım ve birincisini yeni bitirdim. İyi ki de böyle yapmışım. Çoğunlukla övüldüğünü gördüğüm bir seriydi. Bir iki yergi de gördüm. Az da olsa beklentiyle başlamıştım fakat maalesef ben de pek beğenmedim. Aslında konusu ilgi çekiciydi. Bir kütüphane çırağı... Diye başlayınca ve fantastik olunca hemen dikkatim yönelmişti kitaba. Fakat... Öncelikle çok fazla yazım yanlışı vardı ne yazık ki. Dili çok basitti. Fazla yüzeysel ve hızlı, geçiştirir gibiydi. Bunu nasıl anlatacağımı bilemiyorum. Bazı yerlerde de cringe hissettim. Daha zekice yazılmış olmasını beklerdim. Olaylar desen o kadar tahmin edilebilir ve klişeydi ki.. Neredeyse hiç şimdi ne olacak acaba diye merak etmedim. Tahmin ettiğim şekilde de oldu çoğu şey. Sürekli ben böyle bir sahneyi başka bir kitapta okumuştum hissi vardı üzerimde. Çok tanıdıktı her şey. Ayrıca çoğu şey havada kalmış gibi hissettim, düzgünce temellendirilerek veya mantıklı bir şekilde açıklanmamıştı. Bu da ayrı rahatsız ediciydi. Yazar kendince bir şeyler açıklamaya çalışmış ama olmamış bence yetersiz kalmış. Evet aşka aksiyondan daha çok odaklanmış bir kitaptı, ki aksiyonun daha ön planda olmasını isterdim, ama duygular bir o kadar kötü yazılmıştı bana göre. Özellikle baş karakterin bir saniye öncesiyle sonrasının tutarsızlığı ve dengesizliği beni çok rahatsız etti. Ya aşırı ya da yetersizdi, olması gerekenden zayıftı duyguları. Bazen sonraki sayfaya geçince o kadar bambaşka ruh halinde oluyordu ki acaba sayfa mı atladım diye şüpheye düşüyordum. Baş karakterin bazı davranışları da çok saçmaydı. Ayrıca bu kadar kısa sürede aşık
Hava UyanıyorElise Kova · Yabancı Yayınları · 20164,168 okunma
Puan vermedi·352 syf.··
2025 12. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 07 Ekim 2025 03:22
Aşırı sürükleyici bir devam kitabıydı. İlk kitabı da güzeldi ama bu bambaşkaydı. İnsanı bitmeyen bir heyecandan diğerine peşinden sürüklüyor. Elimden bırakamadım. Şaşırdığım, biliyordum dediğim yerler oldu. Son kitap kütüphanede yok ama merak ettiğim için bir şekilde okuyacağım gibi görünüyor. Bazı karakterlere aşırı üzüldüm... Gray'in gitgelli saçma hareketlerineyse sinir oldum.. Bir yorum gördüm, bu yazar romantizm yazmasın diyordu ahsjshjs katılmamak elde değil... Umarım seri daha fazla şey almadan mutlu sonlu biter.. Emma'yı çok sevdim ya o kadar naif tatlı bir karakter ki.. Umarım mutlu sonuna kavuşur.
YolcuErin Bowman · Pegasus · 2017123 okunma