teorik bilgi vermenin ötesine geçemeyen bir kitap benim gözümde . zihnin özgürleşme serüvenini gündelik hayatın kriterlerini hiçe sayarak ve zaten bir yol belirtmeyerek hayal dünyasında anlatan bir yazar . özgür beynin baskı olmadan daha sağlıklı gelişeceğini herkes bilmektedir ve ister ama yol nedir ? işte buna ışık tutmaya yönelmeyen yapısı ve yazarın ütopik dünyadan bakışı , k,tabı bir serzenişten öteye getirememiş . en azından "erich fromm" daha iyi yerleden vuruyor eğitim ve zihnin özgürlüğü konularında .