İlişki için belirleyici olan, senin ile benim, zamansal olarak, ne kadar bir arada bulunduğumuz değil, yaşamsal olarak ne kadar şeyi birlikte geçirdiğimizdir.
Anılar, garip ya işte ‘geçmiş’ şeylerin taşıyıcıları oldukları halde ‘şimdi-burada’ki ilişkilerin en önemli temelini oluştururlar. ‘Şu anda’ kurduğumuz, hep ‘daha önce’ kurulmuşların üstüne kurulur; bunları ‘şimdi’ye taşıyanlar da anılardır.
İlişkide en önemli çıkmaz; iki kişinin birlikte yaşadıkları aynı ve tek bir durumla, bir olayla ilgili, farklı anılara sahip olmalarıdır: zaman geçtikçe, aslında -yaşandığında- aynı olan o durum ya da olay , iki kişi için apayrı anlamlar kazanır.
...
İşte ilişki kişilerindir; ama anısı, kişiye -her bir tek kişiye- kalır... tek tek, ayrı ayrı...