İnsanın özü iyilik yapmaktır ve yolu dosdoğru kılan da odur. Yolundan şaşanın, özünden ayrı kalanın durumu ne acıdır! Tavukları ve köpekleri sürüden ayrıldığında peşlerinden gidip geri döndürenler, kendi kalpleri yoldan sapınca aynısını yapmazlar
Ben ne yaptım? Kimsede uyarmadı beni. İşte sonunda anlamsız biri oldum. İşte sonum geldi. Kötü bir resim asarım korkusuyla hiç resim atmadım; kötü yaşarım korkusuyla hiç yaşamadım.
Günümüzde insanlar, çocuklarına miras bırakmak için kendi ömürlerini heba ediyor, tasadduk etmek ,yetimi gözetmek, borçluya, dertliye yardım etmek yerine sürekli biriktiriyorlar.