Öz güven ve ego, bir insanda kibrani sınırların eşiğine dek yüksek olmalı çünkü "öte"ye geçebilmen, oraları keşfedebilmen ve bir öte dünya inşa edebilmen için mevcudiyatı yetersiz görmen, bunun için de küstahça bir başkaldırışta bulunman gerekir. "Sen kimsin ki..." nidalarına tenis raketi gibi aynen karşılık vereceksin; buradaki "sen" bazen içindeki yersiz kuruntular olacak, bazense hazza tapan nefsin...
Son zamanlarda kendime kızıyorum, beş para etmez insanları dert etmeyecek, çok daha anlamlı işler yapacak kadar kibirli olmadığım için. Daha ponçik, masum, sevimli ve itaatkâr insanlar hoşumuza gidiyor fakat hakikat gözlerini açabilmek için tatlı rüyalardan uyanmak gerekiyor maalesef...