Hikmet Avcısı

Hikmet Avcısı
@beyond_the_seen
Gazi Üniversitesi İstatistik 3. Sınıf Öğrencisi 2024 ve 2025 Halk Kütüphanesi Ödüllü Okur Kitap Yazarı Kitap Avcısı Beni bilimle anla, felsefeyle anla...
İradenizi güçlendirmek istiyorsanız niyetinize odaklanın.
Duygu ve Düşünce
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Motivasyonun düşükse üç şey eksiktir: Ya yeterince heveslenmiyorsundur, ya yeterince korkmuyorsundur ya da öz güvenin düşüktür. Heves için umut lazım; hayal kuracaksın. Sonra o hayale ulaşamamaktan korkacaksın. Öz güven çabuk düşer ama bunu fark ettiğin an hemen toparlayabilirsin. Daha önce de demiştim: Zorluklara meydan okuyacaksın, onları çözmeyi kafaya takacaksın, o küstahlığı ve kibri göstereceksin, racon keseceksin. Motivasyon düşüklüğünü depresyona yorma. Tam tersine oldukça anlıktır bu iniş çıkışlar. Fark ettiğin an tık tık tık yükseltirsin gene.
Duygu ve Düşünce
Aşk
"Benden daha iyileri varken niye bana baksın ki... Gider zengin, daha yakışıklı, daha romantik (!), gösteriş dolu şımarıkça bir yaşam sürmesine izin veren birine ilgi gösterir; karakter, zekâ, entelektüel birikim, Kuran'ın özüne odaklanan dindarlığı niye umursasın ki..." Pek çok erkeğin böyle iç geçirdiğine yemin edebilirim ama ispatlayamam. Eğer ikinci cümle doğruysa heves kırıklığı yerine şükretmen lazım bence Allah seni böyle boş beleş bir tipten kurtardığı için. Sonrasında dediğin şeyleri umursayan biriyse de saygı duymak lazım ya. Birinin iyi biri olmasıyla ona âşık olmak birbirlerinden o kadar farklı mevzular ki... Kendi tarafımdan konuşayım: Hayalinde bir kız tiplemesi oluyor genelde ve onu arıyorsun çoğu zaman. Kendisine baktığında heyecanlandığın bir güzellik olacak en başta ama güzelliğin çok değil, biraz göreceli bir kavram olduğunu da belirtmem gerekiyor. Sonra bu kısmen göreli güzelliğin üstüne kafa dengilik ve diğer denklikler de eklenince âşık olma ihtimalin yükseliyor. Biri dindar olabilir, iyi niyetli, temiz kalpli olabilir ama o uyumu göremediğinde sistem kısa devre yapıyor. Dış görünüş önemli mi önemli, işin içinde ego var mı var çünkü hemen herkes kendisinden daha üstün birini hayal ediyor doğal olarak. Yazının ilk cümlesine atıf yapacağım: Senden daha iyisini bulmuşsa zaten gitsin ona baksın, kendi tercihi veya gitsin daha kötüsüne baksın, o onun enayiliği. Emin olun ondan çok daha iyilerini de bulacaksınız, onlara aşık da olacaksınız, bu ise tatlı bir anı olarak geçmişteki yerini alacak, hiç de öyle keşke beni reddetmeseydi filan demeyeceksiniz, aşk o kadar da eşsiz ve özel bir duygu değil. Bu arada hak veriyorum, vermiyor değilim; insan âşık olduğu kimsenin de kendisine âşık olmasını istiyor ama olmuyorsa da nasibi zorlamanın anlamı yok,
Aşk
Hayatın bir mal, mülk, gösteriş ve s*dik yarışına döndüğü yerde kendi garibanlığınla mutlu olabilmek hiç kolay değil... Kendin olmak istediğinde sistem seni direkt dışlıyor. Dışlanmamak için bu girdaba dahil olduğunda ise tüm hayatını birtakım metalar uğruna feda etmeni istiyor. Bu nasıl bir dünyadır ki iyi olmaya çalışan herkese daha hayattayken bile ölümün farklı renklerini tattırarak "burası senin yerin değil, buradan medet umma" diye fısıldıyor. Çok güçlü durman, sürekli kendini manevi yönden tazelemen lazım. Aksi takdirde kendinden şüphe etmeye başlarsın. Bakara suresi 147. ayette de Allah: "Gerçek, rabbinden gelendir; o halde sakın şüpheye düşenlerden olma!" diyor. Geçen bir yazımda da demiştim, ben beyaz bayrağı çektim. Tek bir hedefim var: Kimseye muhtaç olmayacak kadar para kazandığım huzurlu bir iş. Muhteşem bir kariyere sahip olsam neye yarar? Anlamlı ve huzurlu bir hayat süremedikten sonra... Gelecekteki eşimle çay kahve eşliğinde karşılıklı Kuran/kitap okumayacaksak, güzel bir yere gidip beraber dondurma eşliğinde milletin dedikodusunu yapıp kahkaha atmayacaksak, fırının başında heyecanlı heyecanlı beklemeyeceksek isminin başında milyon tane unvan olsa, 6 haneli maaşlar ve tonla yalaka övgüler alsan neye yarar? Hiç... Hafta sonu tatilinin ve kendi özel odana sahip olmanın kıymetini maden mühendisliği stajına gittiğimde anlamıştım. Bunlar gibi değerini bilmediğimiz pek çok şey var. Ben o gün hatamdan dönebildim Allah'a şükür ama her zaman o imkân olmayabilir...
Duygu ve Düşünce
Başkalarının senin hakkında ne düşündüğünü umursamamanın en kestirme yollarından biri de kibirdir. "Topunuz gelin! Alayınızı üst üste koyup mahvedebilecek kudretteyim ben. Benim hayatım sizin gibi ucubeleri tek saniye bile dert etmeyecek kadar değerli. Siz kimsiniz ki kendinizi benim dikkatimi çekmeye layık görüyorsunuz? İstediğiniz kadar iftira atın; gerçekleri tarih yazar, tarihi de ben yazarım..." diyecek ve doğru insanlarla muhatap olacaksınız. Çivi çiviyi söker, iyi bir sosyal ortam (bazen bir kişi bile) bunu sağlayabilir.
Duygu ve Düşünce