Mezuniyet töreni yazımı biraz devam ettireyim: Üniversitenin bir insanın eğitimindeki rolü iyiden iyiye azaldı. Biz bugün artık kişisel gelişimden, bireysel öğrenmeden, açık kaynaklardan yararlanmaktan, aklına takılan bir soruyu acaba hoca odasında mı veya mailime ne zaman döner diye düşünmeksizin istediğin zaman sorabildiğin bir ChatGPT'den söz ediyoruz. Üniversitenin know-how ortamı kritik deniyor ancak biraz bile kurcalayınca gerek linkedinden gerekse instagramdan senin alanınla ilgilenen insanlarla bir araya gelebiliyorsun. Üniversite şu an meslek edindirme rolünden ziyade kaliteli bir sertifika programı gibi.
Ben karar verici olsam lisans programlarını 2 seneye indirir, diğer iki senenin de hobi, proje ve çeşitli multidisipliner çalışmalarla geçirilmesini sağlamak isterdim çünkü biz sanayiye eleman veya koyun gibi çalışan birer robot yetiştirmiyoruz; maddi-manevi değer yaratan, araştıran, sorgulayan, fikir üreten, nitelikli yorumlar yapan olgun bir birey ama en önemlisi bir insan yetiştiriyoruz. Kalkülüsü öğrenci zaten lisede gördü, bir daha vermenin anlamı yok. İlk iki senedeki giriş ve temel programlama derslerini 3 aylık bir kampla da halledebiliriz bence. Dolayısıyla dünya baş döndürücü bir hızla değişirken üniversite kurumu maddesel olarak var olmaya devam etsede anlamsal etkisini ve hacmini giderek yitirdiğini düşünüyorum.