Kısa süreli üzüntüler hastalık olarak kabul edilmez. Uç günden fazla süren keder ise depresyon başlangıcıdır. Çünkü insanın uç gün içerisinde yaşadığı olayı sorgulayıp, çözüm üretmesi gerekir.
Olumsuz duyguların en önemli özelliklerinden birisi, paylaşıldıkça prkişmesidir. Bu sebeple insan haklı ve mantıklı olmadığı sürece, menfi duygularını paylaşmamalıdır.
"İntikam adil değildir, kaybedileni geri getirmez"
...
İnsanın birikmiş bir öfkesi varsa, bir müddet sonra, kendisine acı çektiren kişiye/nesneye/olaya karşı kin duymaya başlar. Kin duygusu, öç almayı amaçlayan düşmanlık duygusudur.