Nasıl oluyor da, kolsuz ve bacaksız doğan insanlardan faydalanmayı akıllarından bile geçirmeyen dürüst ve duyarlı kişiler, düşük bir zeka düzeyiyle doğanları istismar etmekte bir mahsur görmezler?
Eğer bu dünyadaki en büyük amacın bilmekse, daha öğreneceğin çok şey var,” dedi. “Belki de bunları benden öğreneceksin. Çünkü bazıları bilgi medresede, bazıları ise viranelerde ararken, ben onu başka bir yerde arıyorum. Peki sen nerede arıyorsun?”
Bünyamin kararlı bir sesle cevap verdi:
“Dünyada.”
Ben bu dünyaya bilmek için geldim. Benim için ‘dünya’yı bilmek, gerek bu dünyanın, gerekse öteki dünyanın bilgisi. Bu yüzden öğrendiklerimi akıl terazisinde tartıp doğru olup olmadıklarına bakarım.”