Montero

Sanatın ticarîleşmesi ve bir piyasa unsuru konumuna indirgenmesi, sanat eserlerinin üretim ve dağıtımında kimi karmaşık ve spekülatif süreçlere yol açtı. Sanat galerileri, müzayede evleri, sanat simsarları, sigorta şirketleri ve menajerler gibi aracı unsurlar, sanatın üretiminde ve çilesinde herhangi bir işlevleri olmamasına karşın, sanat piyasasın etkin aktörleri haline gelerek, sanat eserlerinin piyasa değerini belirlemeye, arz ve talep ilişkisine temel olan insaní beğenileri yönlendirmeye giriştiler. Bu süreç, sanatçının bağımsızlığı ve üretim yeteneği üzerinde günümüzde de gözlemlenen çeşitli basınçların oluşmasına yol açmıştır.
Sayfa 155Kitabı okudu
Reklam
Özgürlüğü, arzu nesnelerine ulaşmakla eşdeğer gören bireye bu nesneleri sunan kapitalizmin en büyük başarısı, bireyin gönüllü tutsaklığı, 'özgürlük' sanmasını sağlamasıdır.
Sayfa 104 - İhsan FazlıoğluKitabı okudu
Bir misafir odası yokken ağırlamaya, Bilmem şair ne bekler çağırdığı güzelden?
Ne aradığını bilmiyordun ama bulsan tanırdın.
Onu unutamazdın. Çünkü onu neden sevdiğini bilmiyordun. Gerekçen yoktu sevgi için. Gerçeğin vardı. Gerekçesiz sevgi en güçlü sevgiydi. Gerekçe tükenir, gerekçesizlik tükenmezdi. Bu nedenle menfaate dayanmayan sevgi hiç bitmezdi.
Reklam
109 öğeden 1 ile 6 arasındakiler gösteriliyor.