Arzu Kahraman

Arzu Kahraman
@bikitapkelebegi
Puan vermedi
Kitabı dün bitirdim ve çok beğendim.Yeni yılın ilk okuması olarak seçmiştim.Kitap biter bitmez Mustafa Güzelgöz'ün trt röportajını da izledim, insan ne güzel insanlar var diyor kitap bittiğinde. Kitabımız bir kütüphane memuru olan Mustafa amcanın Ürgüp'e gelen mübadele göçmeni bir ailenin torunu Dimitrosa yaşadıklarını anlatması üzerine ilerliyor.Mustafa amca kütüphanede insanların kitap okumaya gelmesini beklemeden yapabildiği herşeyi denemiş, yeri gelmiş köylere eşekle kitap taşımış, yeri gelmiş mektuplarla kitaplar istemiş.Ulasabildigi her çocuğa, kadına ulaşmaya çalışmış.Hatta yetmemiş köylüye ürününü nasıl degerlendirecegini göstermiş.Peki değeri bilinmiş mi?Onun yorumuda okuyunca sizin olsun.Lakin ben kitabı kapattığımda şunu hissettim yıllar geçmiş ama biz çok az ilerlemisiz o dönemden bu döneme.Mustafa amca gibiler çoğalsaydı böyle mi olurdu dedim.Olmazdı elbet...
Eşekli KütüphaneciFakir Baykurt · Literatür Yayınları · 201018,4bin okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Puan vermedi·424 syf.··
2024 1. kitabı
·
34 günde okudu
·
Okunma: 10 Ocak 2024 22:02
Nermin Yıldırım'ın Ev ve Dokunmadan kitaplarını okumuştum.Ev ile bu kitabı üst üste okuyunca bana konu tekrarı gibi geldi.Nermin hanımın anne yokluğu kavramını veyahut aile bağları zayıflığını tekrar tekrar işlemesi sanırım beni üst üste okumada yordu.O yüzden favorim hala Dokunmadan. Romanın konusu karakterimiz Süreyya 'nin annesinden aldığı telefonla başlıyor.Yillarca görmediği annesini dinlerken hem Süreyya 'nın hemde annenin çapraz hikayesini dinliyoruz.Açıkçası Süreyya benim içselleştiremediğim bir karakter oldu.Yinede Nermin Yıldırım'ın ilk kitabı olduğunu düşünürsek şans verilebilir
Unutma Beni ApartmanıNermin Yıldırım · Hep Kitap · 20176,2bin okunma