راحلة × râhile

biraz teneffüs...
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?

راحلة × râhile

, şu anda okuyor
%25 (118/463 syf.)
Hasan el-Benna
9/10 · 1.107 okunma
Hüzünlenmelik Şeyler
8/10
·136 syf.··
2020 2. kitabı
·
10 günde okudu
·
Okunma: 04 Mart 2020 18:08
İsmail Kılıçaslan, yazıyor adam . Yazmasın da saklasın mı hepsini. Bir kaç başlık altında toplanmış hikayelerden oluşan bir eser. Sanırım bir kaç yazıyı Cins'te okur gibi hissetmedim değil ama sanırım abinin kafasına alışık olmamdan ötürü bir yalpaladığımı düşünüyorum. Açıkçası kitabı dinlenmek için okudum ve ilk iki hikayede kızın saçları filan diyince bozulmadım değil. İki-üç öykü sonrası zaten güzelleşiyor binbir dert tasa arasında buluyorsunuz kendinizi. Metroda, yatağa girmeden önce, çok sıkkın olduğunuzda, arkadaşlarınızla kavga ettiğinizde falan filan dinlemek için okuyabilirsiniz. Sizi alıp böyle farklı diyarlara götürüyor. Küçük bir kitap dikkat edin fazla doz alırsanız kitap biter. . Bir spoiler daha vereyim, hiçbir hikayenin sonu güzel bitmiyor, ama hüzün, zafer, özlem, aşk, sadakat ve sevgi ile biten hikayeler var...
Edebiyat
Böyle Şeyler Filmlerde Olurİsmail Kılıçarslan · Ketebe Yayınevi · 2018289 okunma

راحلة × râhile

, bir kitap okudu
8/10
·136 syf.··
10 günde okudu
·
Okunma: 04 Mart 2020 18:08
·
2020 2. kitabı
İsmail Kılıçarslan
8.3/10 · 289 okunma
10/10
·230 syf.··
2020 1. kitabı
·
19 saatte okudu
·
Okunma: 28 Şubat 2020 12:05
Kitabı okurken, İmâm'ın bazı sözleri çok ilgimi çekti. Bayağı cüretkar çıkışları filan var. İşte bu kitapta teşkilatın yapısı, misyonu, gayesi, amacı vesaire bunlardan bahsediyordu. Bunların çizgileri çok belli idi ve sürekli şunu ifade ediyordu: gittikleri yolun Allah'ın ﷻ, Rasûlullah'ın ﷺ ve selefin yolu olduğunu, doğru yol olduğunu söyleyip duruken sürekli ayetlere dayandırdığı bir teşkilattı. Diyordum ki, çok garip ya nasıl bu kadar emin bir şekilde dosdoğru yol olduğuna inanabilir ki ihvânın, çünkü insan eli sonuçta. Ama sonra kitabı okumaya devam ederken, hiçbir yerinde ne misyon ne gaye ne amaç ne yöntem ne yapı noktasında bahsettiği her şey aslında İslâm'ın bize anlattığı şeye aykırı idi. Hiçbir taassubi bir yanı, yüceltme, hiçbir yeri kınama ve cerh etme yoktu yapı itibaren. Yani İmâm'ın adını koyduğu şey sadece isimden ibaretmiş, zaten İslâm'dı. Adam sadece İslâm'ın hakikatlerini, onun yolunu yöntemini anlatıyordu. Adam yetiştirirken de bu şuura sahip adamlar yetiştiriyordu. Cemaat adamı, İslâm adamı, Sünnet adamı, cihâd adamı yetiştiriyordu. Müslüman Kardeşler adamı değil... O sebepten daha da fazla sevdim İmâm'ı. He evet, İmâm'ın da hataları vardı elbet ama insan olduğu için. Söylediklerinde hiç hata bulamadım çünkü Kur'ân ve sünnet dışında hiç bir şey bulamadım. .
Eğitim
Davet EsaslarıHasan el-Benna · Nida Yayınları · 2013305 okunma