Finlandıya'nın diriliş öyküsünü anlatan dinamik bir kitaptı... Kitaptaki önsözler dahil tüm ön bilgileri okudum yazarının hayatından başlayarak Finlandiya'ya olan tutkusunu ve Finlandiya'nın dirilişini anlatıyor... Bu ön bilgiler tüm yayınlarda mı vardı yoksa sadece benim okuduğum yayında mı vardı? bilmiyorum fakat bu şekilde çok daha açıklayıcıydı ve amacına hizmet etmiş oldu... Atatürk'ün de askeri okullarda tavsiye ettiği bir kitapmış kendileri, yeni bir devlet ve millet anlayışı için dirilişe yardımcı bir etkisi olacağı düşünülmüş olmalı...
Bir milletin nasıl harekete geçmesi gerektiğini bundan öncesini ve hareket sonrasını anlatan ve bu hareketler sonucunda varılan noktaları bazı isimler üzerinden konferans konuşmalarıyla ,mektuplarla, bilimsel yazılarla somutlaştıran her dönemin yapıtı niteliğinde bir eser.... Daima dinamik...
"Körebe oynamaktan ne zaman vazgeçeceksiniz? Sürekli vatanseverlikten, halk sevgisinden, uygarlığa hizmet etmekten bağırarak bahsediyorsunuz, ama halk için, vatan için, uygarlık için ne yapıyorsunuz? Bazıları haince ve utanmadan, suçlu bir kinizim ile bu 'sevgili vatanı' talan ediyor, 'sevgili halkının' milyonlarca insanını soyuyor. Diğerleri de bürolarda, matbaalarda boş boş oturuyor, okullarda ve üniversitelerde memurluk yapıyor... 'Sevgili halkı' temsil eden milyonlarca insan ise çürüyor, yozlaşıyor, alkolik oluyor, kin ve öfke saçıyor. Milletin temelleri çöküyor."