Kitap benim icin ilk baslarda sahiden ilerlemiyordu gerek ağır dili olsun gerekse anlatılanlar olsun pek fazla ilgimi çekmedi. Iskender palanin ilk defa bir eserini okuyacaktım. Ağır dilini bilmiyordum. Ama sonra biraz sayfa okuyunca yavaş yavaş tüm bedenimi ele geçirdi. Sanki o sayfalarda Leyla'ya aşık olan o kitap değil bendim. Tek kelimeyle mükemmel bir kitap. Kalemine sağlık Iskender Pala.
Güzel bir eser olmuş. Tanzimat döneminde şahsen bu kadar guzel bir kitap beklemiyordum. Çünkü o dönemdeki insanlarin akıllar karışık. Ne yapacaklarını bilemiyor. Kimisi dogu mistisisizime bürünürken kimisi de batıya yöneliyor. Samipasazede Sezainin bu eseri yanlış batılılaşmayı anlatıyor. Kesinlikle okumanizi tavsiye ederim iyi akşamlar.