Neden kentlerde zengin evlerinin büyük pencereleri var, köylerde ise pencereler küçük cam parçalarından ibaret? Bu camlar kırıldığında, neden delikler genellikle paçavra ile tıkanır? Neden bu böyle? Ya da köylüler için pencerelerden daha az ışık, daha az güneş, temiz hava mı gerekiyor? Elbette daha az değil. Ancak büyük pencereler için büyük ve pahalı camlara ihtiyaç duyulmaktadır. Bu nedenle, büyük pencereler yerine küçükleri konuyor.
Aynı şey halkın aydınlanması için de geçerli.