Toprağın altı, büyük bir telaşla yaşamış ama kendine bile yetişememiş insanlarla doluyken, menzili belli olmayan bir yolda kat edilen mesafe, insana yorgunluktan başka bir şey kazandırmaz.
Yani her şeyle meşgul olan insan, aslında her şeyden mahrum oluyor. Bu yüzden ilgi alanlarının çok geniş olması övünülecek bir şey değil. Çünkü dağılarak tükeniyoruz.
Eskiden kitap okurduk. Şimdi kitap karıştırıyor, bilgiyle sadece kırıştırıyoruz. İlgi alanlarımızla ilgili yaptığımız araştırmalarda derinlik yok. "Bir arkadaşa bakıp çıkacağım" kıvamında yaşıyoruz hayatı.