Beni en rahatsız eden söylemlerden biri ev işi yaptırmak. "Bugün kızıma ev işi yaptırdım biraz," diyen birini duyduğum da tüylerim diken diken oluyor, "Kızımın ruhunu çarmıha gerdik bugün biraz, gibi bir anlamda yankılanıyor bu cümle içimde. Bir evi hepimizin ortak alanı olarak kabul edip orada birlikte iş yapmak, yani iş bölümü ayrıdır, iş yaptırmak ayrı. Sözcük, bakış açımızın ne kadar çirkin ve yanlış olduğunu da apaçık ortaya koyuyor aslında. "İş yaptırmak" dediğinizde ev sizindir, evin içindekiler sizindir, kurallar sizindir; iş yaptırılan kişi kendi içinde bir otorite, bir özne, tercihleri olan bir insan, bir kişi, güçlü bir varlık olarak değil de aciz bir nesne, evinize yamanmış biri gibi yapar o işi ve nitekim böyle olduğunu da hisseder. Bu şekilde iş yapan bir çocuk, kendisi iş yaparak o evin bir parçası oluyor değildir. Bu, ev işine yardımcı olmak falan da değildir zaten. Kendini evin sahibi ya da sahibesi olarak tahta, çok daha üst bir konuma yerleştiriyordur bunu söyleyen kişi. Evime temizliğe gelen bir insan için bile asla bu sözcüğü kullanmam. Ama karşılığında para olmadan yapılan bir durumda, çok daha aşağılayıcı bir ifade bu. Kadınlar, kendi ezilmişliklerinin acısını kız çocuklarından çıkardıklarının ayırdına varmalı. Bu sözcüğün kullanılabilmesi, bu acı gerçeğin ispatı.