#okudumbitmedi Çünkü bence Meriç kitapları okudum bitti diyebileceğim kitaplardan değil. Her sayfası , hemen hemen her satırı üzerinde düşünmeye yol açan bir kitap. İlk başında yer alan entelektüel biyografi oldukça ilgi çekici! Şöyle başlıyor : " Kimim ben? Hayatını, Türk irfanına adayan , münzevi ve mütecessis bir fikir işçisi. "
Zıtlıkların işlendiği bu kitap da bir hakikat arayışı , düşünmek , madde ve ruh , doğu ve batı karşılaştırılması, maddeden manaya geçiş , Batı eleştirisi ancak onun yanında mesela Lamennais adlı filozoftan bahsederken ondan öğreneceklerimizden ve böyle filozofların mesela bir Kant kadar konuşulmadığından bahsettiği muhteşem yerler var. Hayata dair mesela yanıldığını kabul etmek ve haklı olmaktan vazgeçmekten bahsediyor. Bazı yerlerde çokça ironi ve hiciv yapıyor. Milletlerin , felsefelerin , insanların ve daha pek çok mefhumun ele alındığı kült eserlerden biri.
Efendim okuyunuz ve okutunuz
Bu ÜlkeCemil Meriç · İletişim Yayınları · 202425,4bin okunma