Vaktiyle masal perisi gibi güzel bir kzın karşısına bir delikanlı çıkar.
'hergün bu yoldan gelip geçersin, hergün bu yoldan geçmeni bekler güzelliğini izlerim, gönlüm sana yanıktır, rızan olursa seninle yuva kurmak isterim' der.
Kız, delikanlıya bakar der ki;
Kararın için acele etme, arkamdan gelen kız kardeşim benden daha güzeldir..
Delikanlı başını çevirir bakar ama kimseyi göremez ve güzelliğine vurulduğu kızdan şu cevabı alır:
Senin gönlün bende olsaydı gözün başkasında olmazdı, var git yoluna..
Ahh bu göz.. yâr'e bakıp ummanı gören, ummana bakıp yâr'i bilen..
Ahh gönül ummanı yâr bilip yârini yitiren...