Dün hastneye teyzemi ziyarete gittim orda genç bir çocuk meal okuyor. Abla dedi Kuran'da çelişkili ayetler var konuşalım mı?
Meleklerin ibadet için yaratılmış olmasına rağmen Hz. Ademe şeytanın neden secde etmediğini sordu.
Çünkü şeytan Melek değil, Cin.. ateşten yaratılan bir melek yok dedim.
Sorusunun cevabı bu kadar kolaydı ama o ateist arkadaşlarının sorduğu sorulara daha donanımlı cevaplar bulabilmek için derinlere dalmayı seçmişti. Daldıkça içinde çelişkiler artmış söylemese de dilinin ucunu ısırıyor.
Nüzul sırasına göre ve farklı kişilerin mealini de okumasını tavsiye ettim
Ardından birkaç soru, yine bir iki cümlelik cevaplar..
Sen herşeyi net açıklıyorsun ama biz bunu yapamadığımız için üzerimize geliyorlar deyince üzüldüm.
Şunu sakın aklından çıkarma dedim
Sana soru soran bir ateistin iki niyeti olabilir
1- seninle kritik yapar, doğrusunu araştırır ve öğrenmeye çalışır
2- kendi doğrusunu savunmak adına senin doğrularını sana sorgulatır ve sen kendini, dinini sorgularken bulursun
İkinci şık karşına çıktığı anda sus çünkü Allah mührü vurduysa, sen açmaya muktedir değilsin..
Hayatının her alanında geçerli olacak anahtarı teslim ettim. Zira lisan da yorulur, insan da yorulur, nisa da yorulur..
Nisa insan değil mi?
Hayır Melek:)