Kitap akıcı bir anlatım diliyle yazılmış fakat aşırı detaylı, çok fazla karakter içerdiği için okumakta aşırı zorlandım ve okurken çok sıkıldım. Sözde Elli iki yıl süren bir aşkın destana dönüşümünü anlatıyor Florentino Ariza’nın sabırla Fermina Daza’ya bir gün kavuşma hayaliyle yatmadığı kadın kalmadığını, en gencinden, en yaşlısına kadar kadınlarla uzun bir bekleyiş serüvenini. Beni en çok şaşırtan kısmıda 52 yaşlarındayken 14 yaşındaki akrabası olan bi kızla nasıl yattığını anlatan pedofili içeren iğrenç bir kısım. Kitapta sevdiğim karakter Doktor Juvenal Urbino’ydu hatta Fermina Daza’nın bu evlilikte neden mutsuz olduğunu anlayamıyordum ilk başlarda
Doktor Juvenal Urbino işinde başarılı, yaşadığı yerde bir çok gelişime katkı sağlamış düzgün bir karakterdi benim için ta ki Fermina Daza’yı aldatana kadar. Ben Fermina Daza’nın Florentino Ariza’ya aşık olduğunu düşünmüyorum Fermina Daza hayatında tam olarak ne istediğini bulamamış bi karakter benim için. Florentino Ariza’nın hastalıklı bir kişiliğe sahip olduğunu Fermina Daza’ya takıntılı bir aşk yaşadığını düşünüyorum…
Puanlamam 6 sebebi kitabı okurken aşırı sıkıldığımı söylemiştim fakat karakterlerin geçtiği dönemi çok başarılı anlattığını, tam olarak dizi izliyor gibi kafamda canlandırdığını düşünüyorum çok iyi bir yazar olduğu için aslında benim puanım yazarımıza, kitabına değil.