"Artık irademden özgür olmak istemiyorum.Çünkü özgür olan aslında özgür değildir,hiçbir şey yapamayan da günahsız değildir.Yalnızca hizmet eden özgürdür,iradesini başkalarına veren,gücünü bir iş için harcayan ve sorgulamadan işini yapan kişi özgürdür"
Bence bu kadarı yeter.Bir daha "yeraltı"ndan yazmayı düşünmüyorum.
Fakat bu çelişki içindeki hastanın "Notlar"ı,burada bitmiyor.O,dayanamadığı için yazmayı sürdürmüştü.Fakat sanıyorum ki biz burada bir yolunu bulup durmalıyız artık...
Ayrıca siz korkaklığınıza "ölçülü davranmak"adını veriyor ve böylece kendi kendinizi aldatıyor,avutuyorsunuz.Öyle olunca da herhalde ben sizden daha canlı bir insanım demektir.