"anlamak, başkasını anlamaktır. düşünmek ise kişinin kendi kanaati aleyhine kanıtlar araması. insan kendini anlayamaz. anlam bize başkasının ikramı, hediyesi, bahşişidir. benliğimizi ancak tanıyabilir [meşru kabul eder] etap etap kurar ve zaman içinde farklı farklı niteleriz. kendi değişimizi normal, ötekinin değişimini anormal sayarız..."