Gezi türüne pek hakim değilim fakat yine de ben pek beğenemedim. İlk kısımlarda Doğu'nun o dönemki yetersizliklerini hem kendi döneminde kamuya açmış hem günümüze taşımış. Bir Doğulu olarak ve o dönemin yarattığı sıkıntıların sonuçlarına hala katlanan birisi olarak bu beni çok memnun etti. Keşke hala bu şekilde muhbir gibi gezi yazıları yazılsa.
Fakat bazı şeyler pek hoşuma gitmedi. Çoğu anlatı hiçbir yere varmıyor. 36 sayfa kaçakçılık hikayesi ki büyük çoğunlukla aynı şeyler tekrar ediyor pek hoş gelmedi bana. Okumakta zorlandım. Hikaye alışkanlığımdan olabilir fakat bu kadarı da bilmiyorum garip geliyor.
Yine de Yaşar Kemal'in çok başarılı; gözlemciliği, dili ve eli kuvvetli bir yazar oluşu kitabı çok kıymetli kılıyor.