Görünüşte hepimiz aynı türden canlılarız değil mi? Hepimiz etten ve kemikten oluşuyoruz, hepimiz aynı şekilde dünyaya geldik, aynı şekilde besleniyor, aynı havayı soluyoruz. Peki yeryüzünde bitmek bilmeyen bu kavgalar, savaşlar neden? Biz neden birbirimizi sürekli üzüyor, eziyor ve tüketiyoruz? Neden birileri sürekli diğerleri üzerinde egemen olma, üstünlük savaşı kurma eğiliminde?
"Neden girmiyorsun yatakhaneye?" diye sordu Lennie. " Zenciyim de ondan. Yatakhanede kağıt oynuyorlar, ama zenci olduğum için onlarla kağıt oynayamam. Kokuyormuşum ben öyle diyorlar. Sana bir şey söyleyeyim mi, aslına bakarsan siz de bana kokuyorsunuz."