"Dünyada kendisi için hiçbir şeyi olmayan bir insanın bile başkalarına yardım edecek bir şeyi vardır..."
Anadolu insanının çaresizliğini , insanın çaresizliğini, yol , sağlık ,ağalık düzeni ,yoksulluk vb. Birçok konuya değinmiştir yazarımız . Çoğu öykülerindeki karakterlerin çektiği zorlukları sanki siz çekiyor gibi hissettiriyor.Anadolu insanını öyle dikkatli ve gerçekçi anlatmış ki etkilenmemek elde değil.Öykülerinde yarattığı karakterlerle bir yandan toplumdaki zengin-fakir, aydın-köylü gibi çatışmaları kullanarak eşitsizliğin altını çiziyor.Belki de çoğu insanın görmek, duymak istemediği, rahatının, huzurunun kaçmasından korktuğu gerçekler var bu eserde.
Duyguları hissettirmesini çok iyi bilen yazar, anadoludan ,halktan ,karakterlerle,bizden birileriyle içinizde tanıdık hisler bırakacaktır eser Bizler üzerinde. Eserde güçlü öyküler var ve bu öyküler gücünü direk gerçekliğinden ve samimiyetinden, anlatım gücünden alıyor. Sinemanın sokakları keşfettiği, İkinci Dünya Savaşı sonrası harap olmuş ve yoksulluk içindeki insanlara dokunan somut ve gerçeğin sertliğinde güçlü filmler yer almaktadır.Kitap birbirinden güzel 13 kısa öyküden oluşuyor. Beni en çok etkileyen asfalt yol, Hanende melek, Selam, Yeni dünya ve son olarak Hasanboğuldu Yazarın kendine has bir dili ve üslubu var. Kısa kısa öykülerle gerek üzüyor gerek gülümsetiyor. Toplumsal olayların ele alındığı bir eser diyebiliriz.Anadolu insanını ve yaşamını tüm gerçekliğiyle sade, anlaşılır bir dille anlatan öyküler bunlar.Yeni Dünya kitabı Anadolu’nun geçmiş sorunlarını gün yüzüne çıkarıyor. Konu olarak yaşanılan yokluk- yoksulluk, açlık, sağlık sorunları, geçim sıkıntıları, insanların dönem zihniyeti ve dönemin toplumunun olaylara bakış açılarını bu kısa öykülerle çok güzel bir dille görmemizi sağlamış Sabahattin