… Puşkin’in ölümüyle, benim için yaşamın bütün tadı kaçmış bulunuyor. Puşkin’in esiniyle yazmakta olduğum Ölü Canlar’ı artık yazamayacak haldeyim. Elime birkaç kez kalemi aldığım halde her seferinde kalem elimden düştü… Puşkin’in bu esere ne kadar sevineceğini düşünerek avunuyordum. Şimdi ise Puşkin’in övgüsünden yoksun kalacağım. Artık benim için bu eserin ne değeri var? Hatta yaşamın bile benim için hiçbir değeri kalmadı…