Her ne kadar çizgi roman olsa da zaman zaman ağır geldi ve anlayamadım ki iki puan kırmış olmamın nedeni de odur. Öte yandan bir diğer olumsuz yanı ise (tabi bir çok konuyu vermesi gerektiğinden) ağır konuların kısa tutulmuş olması ve haliyle anlamak zor oluyor. Fakat yine de konu hakkında azcık bir fikriniz varsa ve ya hiç yoksa dahi bir çok bilgi dolu bir kitap. Çizgi roman haliyle de hem keyifli bir hal veriyor ve zaman zaman da güldürüyor ( çok sık olmasada :) ) tabi çizimler de bazı konuları daha kolay anlamayı sağlıyor. Adı gibi direk Stephen Hawking üstüne bir kitap değil hatta neredeyse ilk yarısında hiç yok gibi adı. Fizik üstüne bir kitap ve son 50 yıla girince de haliyle damga vuran isim Hawking ele alınıyor.
"Birbirimizi yeniden görene değin aradan çok uzun zaman geçebilir. Ama Alaska'dan tek parça dönebilirsem, benden haber alacağına emin olabilirsin. Sana önerdiğim şeyi tekrarlamak istiyorum; yaşam tarzında köklü bir değişiklik yapmalı, daha önce hiç duymadığın ya da yapmakta kararsız kaldığın türden şeylerin tamamını yapmaya başlamalısın. Çoğu insan kendilerini mutsuz eden koşullarda yaşıyor ve gene de bunun değiştirmek için hiçbir şey yapmıyorlar. Çünkü güvenli, rahat, rutin bir hayata koşullanmış durumdalar. Huzur veriyor gibi görünse de, insanın içindeki maceracı ruh için kesin olarak belirlemiş bir gelecekten daha yıkıcı bir şey düşünemiyorum. İnsan yaşama arzusunun özünde macera tutkusu yer alır. Yaşamın keyfi yeni deneyimlerdedir. Bu yüzden sürekli değişen bir ufuktan daha büyük keyif olamaz, her yeni gün yepyeni bir güneşin altında doğabilir."