Eğitimden sorumlu kişilerin gençlerin eğitilmesini arzuladıkları sanılmamalıdır. Aksine, onlara zihinsel ve beceri kazandırmaksızın, sadece bilgi pompalamaktır. Eğitimin iki amacı olmalıdır; Birincisi okuma-yazma, dil bilgisi, matematik gibi alanlarda öğreti vermek, ikincisi de kendi başlarına bilgi edinmeye ve sağlıklı değerlendirme yapmayı sağlayan zihinsel alışkanlıklar kazandırmaktır. Bunlardan birincisine bilgi, ikincisine zeka denir ve bunların birleşmesi gerekir. ''Okumuş bir halk olmadan modern devlet olanaksızdır..''