Devletlerin güçlü ve zayıf olması, toplumların ilerleme ve gerilmesi, yalnız yöneticilerin ustalık ve gücünden ya da beceriksizliğinden ileri gelmez. Yöneticiler iyi veya kötü, kahraman veya zalim olsun, onlar kendi toplumlarının birer aynasıdır. Onlar halk kitlesinin içinden doğmuştur. Bir toplum nasılsa, yöneticileri de onun gibidir. İşte bunun içindir ki eskiden beri, "Her toplum layık olduğu yönetime ve yöneticilere sahip olur," denilmiştir.