Devletlerin güçlü ve zayıf olması, toplumların ilerleme ve gerilmesi, yalnız yöneticilerin ustalık ve gücünden ya da beceriksizliğinden ileri gelmez. Yöneticiler iyi veya kötü, kahraman veya zalim olsun, onlar kendi toplumlarının birer aynasıdır. Onlar halk kitlesinin içinden doğmuştur. Bir toplum nasılsa, yöneticileri de onun gibidir. İşte bunun içindir ki eskiden beri, "Her toplum layık olduğu yönetime ve yöneticilere sahip olur," denilmiştir.
Dünyada hiçbir şeyden, zalimlikten iğrendiğim kadar iğrenmem. İnsanoğlunun en büyük savaşı zalimliğe karşı açılmalı. İnsanoğlu her şeyden evvel içindeki bu kıskançlıklardan, bu kinlerden, bu ahlaksızlıklardan daha pis şeyi -kedinde, doğuşta varsa bile- söküp atmalıdır.