Hayır. Asla. Çünkü mesele bu değil. Durmadan geri dönüp durduğu için bu sorunun çok zor olduğunu anlıyorum. Eğer tanrı, dinlerde söylendiği gibi, varsa, bu tam da kendisinden emin olunmayacak, kendisinden emin olmanın, kendisini bilmenin söz konusu olmadığı tek varoluştur. Söz konusu olan sadece ona güvenmektir.
"Dinler neden bu 'tanrı' kelimesini kullanıyorlar? Hatta dinin dışında şu ya da bu şekilde tanrıyı adlandırmayı boşvermek neden o kadar kolay değil? Çünkü bunu, bu açıklık ve aşma boyutunu, Sevgi, Sevinç, Rahman, Doğru gibi soyut isimlerle adlandırmak gerçekten de yeterli değil. By boyuta, gerçekten de seslenebilmek, onunla ilişkilenebilmek gerekir. Seslenmek, ilişkilenmek,neden? Ona sadık olmak [fidèle:iman etmek;güvenmek] için. "